Pentru o experiență mai bună a utilizatorului Chrome, Firefox veya Microsoft Edge Vă recomandăm să utilizați versiuni actualizate ale browserelor, cum ar fi.

0757 022 012

Luni - Vineri 09:00 - 17:30

Libido

2022-05-29
libido

Ce este libidoul?

Libidoul se referă la apetitul cuiva pentru sex; este cunoscut și sub numele de dorință sexuală. Acesta este determinat de mai mulți factori, inclusiv de bunăstarea psihologică, biologică, de sănătate și de bunăstarea socială a unei persoane. Cauzele biologice ale fluctuațiilor libidoului includ nivelurile de testosteron și dezechilibrele hormonale. Condițiile psihologice, cum ar fi stresul și tulburările de personalitate, pot afecta, de asemenea, viața sexuală a unei persoane. Mediul social și sănătatea unei persoane au, de asemenea, implicații directe asupra libidoului unei persoane. Dacă comunitatea nu vede cu ochi buni sexul, atunci aceasta poate afecta apetitul sexual individual în același mod în care o fac și problemele în relații.

Un apetit sănătos pentru sex este un aspect important al relațiilor intime. Lipsa libidoului și, în mod negativ, lipsa sexului în cadrul unei relații poate crea probleme. S-ar putea ca partenerii să aibă niveluri diferite ale libidoului. 

Mai multe despre libido

Un apetit sănătos pentru sex este un aspect important al relațiilor intime. Lipsa libidoului și, în mod negativ, lipsa sexului în cadrul unei relații poate crea probleme. S-ar putea ca partenerii să aibă niveluri diferite ale libidoului. Unul dintre ei poate recurge la infidelitate pentru a-și satisface dorințele neîmplinite. În mod ideal, partenerii trebuie să vorbească despre așteptările lor sexuale la începutul relației lor. Este firesc ca dorința să fluctueze din cauza schimbării circumstanțelor personale. Este important să se agreeze să se lucreze asupra acestui lucru, dacă se întâmplă. Nivelurile scăzute temporare ale libidoului pot fi atenuate prin gesturi simple, cum ar fi seri de întâlnire, împărțirea egală a treburilor casnice sau crearea unui spațiu propice pentru romantism. În anumite cazuri, poate fi necesar să cereți sfatul unui medic. Fluctuațiile libidoului pot fi cauzate de medicamentele eliberate pe bază de rețetă, cum ar fi pilulele contraceptive și medicamentele pentru boli cronice.

Cum îți poți îmbunătăți libido-ul?

Cum îți poți îmbunătăți un libido scăzut din cauza unor factori psihologici?

Uneori, un libido scăzut este rezultatul unor factori psihologici, precum o perioadă deosebit de stresantă. Nu ar trebui să te îngrijorezi prea tare dacă în momentele în care ai deadline-uri urgente și muncești foarte mult, te găsești în situația de a nu te mai gândi mai deloc la sex. 

Cu toate acestea, poți impune limite pentru a limita stresul și pentru a-ți îmbunătăți libidoul. Este mai mult decât indicat să impui câteva limite la locul de muncă pentru a-ți îmbunătăți echilibrul în viața personală. 

Nu sta peste program. Extenuarea este un lucru care conduce la scăderea libidoului. Odată ce ai ajuns acasă de la birou, sau dacă lucrezi de acasă odată ce ai terminat ziua de lucru, închide laptopul și găsește câteva activități recreative care te relaxează și te ajută să te destinzi. 

Meditează. Sunt multe aplicații care te ajută să te deconectezi de vâltoarea zilnică și să te reconectezi cu tine. Este foarte important să îți educi creierul să nu mai ruleze programul „job/muncă/taskuri/deadline-uri” non-stop. 

Petrece timp alături de partener. În momentele de stres accentuat, avem tendința să ne închidem în noi și să refuzăm contactul cu alte persoane, chiar și cu cele care ne sunt dragi. Ia-ți timp să discutați în cuplu despre problemele pe care le întâmpini și despre motivele pentru care libido-ul tău nu este la nivelul la care ți-ai dori. Vei constata că cel mai probabil vei găsi înțelegere și împreună puteți căuta cele mai bune soluții pentru a vă revitaliza viața sexuală. 

Nu pune prea multă presiune pe tine. Știi episoadele acelea nasoale în care nu poți adormi și știi că trebuie să te trezești devreme, iar de ce te uiți la ceas și te gândești că trebuie musai să adormi chiar în momentul acesta, de-aia îți sare somnul și mai tare? Ei, cam așa este și cu libidoul. De ce pui presiune pe tine, de-aia îți vei crește starea de anxietate și stresul și nu vei ajunge nicăieri. Fă pași mici, acceptă susținerea partenerului și creați o rutină în care vă reconectați intim, fără presiunea de a face sex, neapărat. Lucrurile se vor îmbunăți de la sine. 

Cum îți poți îmbunătăți un libido scăzut din cauza unor factori biologici?

Uneori libidoul este strâns legat de stilul de viață. Nu doar de echilibrul dintre muncă și viața personală, dar și de modul în care te comporți cu corpul tău în fiecare zi. Libidoul scăzut poate fi rezultatul unui stil de viață haotic, a unei diete nepotrivite, a consumului excesiv de alcool sau a lipsei de activitate fizică. 

Fă mișcare. Plimbă-te, aleargă, du-te la spinning, barre yoga, kangoo, ce vrei tu. Doar fă mișcare. Mișcarea îți îmbunătățește funcția cardio-vasculară și asta înseamnă că vei avea un creier mai bine irgigat, dar și organele tale genitale se vor bucura de un flux sanguin îmbunătățit. 

Mănâncă sănătos. Alege o dietă care favorizează reglarea hormonală. Sunt multe alimente care te pot ajuta să ai un echilibru hormonal mai bun. 

Alege contraceptivele potrivite. Dacă trăiești în România știi prea bine că ți s-au prescris niște pilule contraceptive oarecum la întâmplare. Deși, ca regulă generală, contraceptivele hormonale au efecte severe asupra sănății atunci când sunt folosite pe termen foarte lung, este important ca acestea să fie prescrise în baza unui screening hormonal, astfel încât să fie potrivite pentru tine. Încearcă să găsești un medic care va accepta screeningul hormonal înainte de a-ți prescrie metoda contraceptivă.